Massimeedia tegevjuht Siim Kaevats teeb ettepaneku äriühingu väljamakstavatelt dividendidelt tekkiv 20% tulumaks ümber jaotada järgnevalt: 15% tulumaks + 5% heategevusmaks.
- Siim Kaevats Foto: Erakogu
Kui ettevõtted teavad, et 5% läheb heategevuseks, siis see innustaks ettevõtjaid ja suuremates summades kasumit välja võtma. Heategevusmaks looks väärtust kogu ühiskonnale – ettevõtetele, ettevõtjatele ja abivajajatele.
Kui Äripäeva koostatud 2013. aasta dividendide TOP-i järgi rakendunuks heategevusmaks - oleks dividendide edetabelis reastatud 785 ettevõtja dividenditulu pealt, mis oli kokku 225 miljonit eurot – makstud heategevusmaksuks ehk heategevuseks läinud tervenisti 11,25 miljonit eurot 2013. aasta kohta.
Viimase kuraditosina aastaga on dividendi maksjate arv Eestis kasvanud neli korda ja omanikele välja makstud summa kaheksa korda. 2014. aastal teenis dividenditulu 37 492 isikut, aasta varem 36 373 isikut. Omanikutulu maksnud ettevõtteid oli vastavalt 11 362 ja 11 991.
Nt USA 50 suurimat filantroopi annetasid eelmisel aastal heategevusele 9,8 miljardit dollarit.
Heategevusmaksu kogujaks võiks olla maksu- ja tolliamet, kuid heategevusmaksu jaotamiseks pakun välja 3 erinevat varianti:
1. Iga ettevõtja saab ise määrata maksuamet ette antud valikute seast organisatsioonile, millele tema heategevusmaksu summa läheb.
2. Sotsiaalministeerium otsustab heategevusmaksu jaotuse.
3. Riik suunab heategevusmaksu summa vaid ja ainult noorte arenguks: lasteaiad, keskkoolid, kutsekoolid, ülikoolid, õpilasfirmad, muud haridus- ja teadusasutused.
Artikkel ilmub Tallinna Kaubamaja, Danske Banki, Saku Õlletehase, Mootor Grupi, EMT ja Elioni ning Äripäeva arvamuskonkursi Edukas Eesti raames.
Seotud lood
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.